Du er på forsiden, klik på menubjælkerne til venstre for at udvælge en produktgruppe, eller indtast søgekriterie!

 

Byggematerialer i topkvalitet til professionelle
Kun salg til momsregistrerede virksomheder


    
Forside Sådan bestiller du Levering Lev. betingelser Pallepant Trailer Firmaprofil Kontakt Retur Job Hjælp
 

 

Login her
 


Almindelige salg- og leveringsbetingelser for
leverancer af trælast og byggematerialer


1. Generelt (salg og web-salg)

1.1 Generelt
       Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud,
       ordrebekræftelser og leverancer, med mindre anden skriftlig
       aftale foreligger mellem parterne.

1.2 Leveringstid
       Leveringstiden fra du har godkendt ordrebekræftelsen (betalt
       via betalingskort) vil for lagervarer typisk være 3-5 hverdage.
      (se nærmere under "punkt 10").

1.3 Levering
       Ved levering med Danske fragtmænd har vi kun mulighed for
       at angive den forventede leveringsdag. Ved levering med egne
       biler i området omkring Odense vil vi i visse tilfælde kunne angive
       et ca. tidspunkt på leveringsdagen (f.eks. formiddag /
       eftermiddag).

       Fragtprisen vises i din bestillingsliste, efter du har afkrydset for
       afhentning eller levering, samt leveringsområde. Endelig pris incl.
       fragt vil også fremgå af den ordrebekræftelse (det tilbud) du
       modtager pr. mail før du godkender dit køb.
       Er du ikke hjemme til at modtage og kvittere for dine varer, kan
       fragtmanden sætte varerne af på adressen efter aftale.
       Naturligvis i forhold til dine ønsker noteret på ordren - så vidt det
       er muligt. Dette kræver at du i notatfeltet på din bestilling giver din
       accept af dette. Du skal være opmærksom på, at risiko og
       ansvar for dine varer, også i dette tilfælde overgår til dig som
       kunde ved levering - selvom du ikke har kvitteret for
       modtagelsen !
       Fragtprisen er for levering "til vognside", det vil sige til fortorv eller
       i indkørsel. Det er i sidste instans vognmanden som (under
       rimelig hensyntagen til dine ønsker), afgører hvor varerne kan
       aflæsses.
       Det er muligt selv at afhente bestilte varer hos Odense Lavpris
       Tømmerhandel efter nærmere aftale.
       Hvis varern(e) ikke er leveret til dig senest 30 dage efter din
       bestilling, så kan ordren fra din side betragtes som annulleret.
       Dette gælder dog ikke for specielt fremstillede varer, hvor det er
       den oplyste forventede leveringstid + 30 dage som gælder.

1.4 Priser og betaling
       På www.olt.dk kan du betale med Dankort, eDankort og dansk
       udstedte Visa Dankort. Alle priser på produkterne finder du under
       det konkrete produkt og prisen er angivet pr. lbm eller i stk. i DKK
       inkl. moms. Udover prisen på produktet tillægges fragt
       (se nærmere under "punkt 1.3").

1.5 PBS Gebyr
       Alle betalinger tillægges et gebyr, som vi opkræver på vegne
       af PBS for transaktionen på det anvendte betalingskort
       j.v.f. nedenstående. Betaling incl. gebyr hæves på dit kort når
       varerne afsendes fra os. Gebyret for anvendelse af ovennævnte
       kort er p.t. 1,45,- DKK + 0,1 % af det beløb du har handlet for,
       pr. transaktion.

       PBS ændrer gebyret for betaling med Dankort på nettet
       pr. 1. juli 2008 således:

       Af køb for 0,00 - 50,00 DKK betales 0,70 DKK

       Af køb for 50,01 - 100,00 DKK betales 1,10,00 DKK

       Af køb over 100,00 DKK betales også fremover 1,45,- DKK
       + 0,1 % af det beløb du har handlet for, pr. transaktion.

1.6 Prisændringer
      
Vi forbeholder os ret til prisændringer uden varsel.
       Dette gælder dog ikke for tilbud / ordrebekræftelser afgivet af os,
       med mindre dette udtrykkeligt fremgår af tilbuddet.
       Vi tager forbehold for pris-, afgifts- og valutaændringer uden
       varsel

1.7 Trykfejl
      
Vi tager forbehold for trykfejl samt eventuelle skrive- og
       billedfejl som måtte forekomme på www.olt.dk. Vi hører meget
       gerne hvis du opdager sådanne fejl !

1.8 Sikkerhed
       Selve betalingen foregår via en såkaldt sikker forbindelse
       (SSL - Secure Socket Layer). Herved bliver alle de oplysninger,
       du sender, krypteret, så det udelukkende er PBS, der kan læse
       dem. Hverken Odense Lavpris Tømmerhandel eller andre har
       mulighed for at læse dataene. Transmissionen er godkendt af
       PBS.
       Når du befinder dig i en sikker zone, vises i bunden af dit
       browservindue et lille "Secure Server"-ikon. Dette lille ikon er en
       lukket hængelås.
       Når der betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug.
       Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager
       din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit
       kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL
       (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre
       sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på
       1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

1.9 a) Beskyttelse af personoplysninger
           For at du kan få din bestilling leveret, skal vi bruge dit navn,
           postadresse og e-mailadresse, så vi kan sende en
           ordrebekræftelse via e-mail. Alle oplysninger behandles strengt
           fortroligt. Oplysningerne videregives eller videresælges ikke til
           tredjemand og der registreres ikke personfølsomme
           oplysninger. De vil kun blive brugt i Odense Lavpris
           Tømmerhandels markedsføring over for dig, hvis du
           udtrykkeligt har accepteret dette forinden. Du kan til enhver tid
           frabede dig at modtage nyhedsbreve og anden markedsføring,
           selvom du har meldt dig til på et tidligere tidspunkt.

      b) Logstatistik
          
For at kunne optimere og udvikle www.olt.dk, benytter vi et
           statistik-system der i opsummeret form opsamler information,
           som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende
           vores website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af
           websitet dette forlades m.v.

      c) Cookies
         
Cookies er små tekstbeskeder, som lægges midlertidigt på din
          computer, når du bruger vores hjemmeside. Odense Lavpris
          Tømmerhandel anvender udelukkende "sessionscookies", som
          har til formål at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv,
          mens du navigerer rundt på hjemmesiden. Data fra cookies kan
          ikke bruges til at indsamle personlige oplysninger.
          "Sessionscookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder
          når du lukker din webbrowser.

1.10 Billeder og andet materiale
         Alt indhold på hjemmesiden, herunder tegninger, illustrationer og
         vejledninger er omfattet af copyright og må ikke kopieres /
         anvendes til kommercielt brug uden Odense Lavpris
         Tømmerhandels skriftlige samtykke.

1.11 Hvis du fortryder dit køb
         Du har mulighed for at fortryde og returnere dit køb inden
         14 dage fra du har modtaget dine varer. Du skal blot inden
         fristens udløb have sendt varerne retur til vores adresse
         (se nedenfor), (se nærmere under "punkt 7" og "punkt 19").

         Dette gælder dog ikke for specialfremstillede varer, hvor du ved
         accept via e-mail af vores tilbud er bundet af dit køb ! Dette af
         hensyn til vores produktionsplanlægning.

         Varerne skal returneres rene, ubrugte, tørre og i samme stand /
         mængde som ved modtagelse og så vidt muligt i
         originalemballage. Varerne skal, hvis de ønskes returneret,
         opbevares tørt / køligt og forsvarligt indpakket i plast før og
         under returnering. Dette er vigtigt da vi selv opbevarer varerne
         i en ikke-opvarmet tør hal. Bliver varerne hos dig pakket ud
         under anderledes temperatur-, luftfugtigheds forhold, vil varerne
         f.eks. kunne arbejde og de kan begynde "at slå sig"
         (se udpakning og opbevaring af trævarer - Klik her!). Sådanne
         returvarer vil vi ikke kunne sælge videre til andre kunder og de
         vil derfor ikke blive krediteret.
         Du har selv ansvaret for at eventuelle returvarer kommer frem til
         os i hel og god stand når du udnytter din fortrydelsesret - og du
         skal selv betale returfragten. Vi modtager ikke returvarer
         pr. efterkrav.
         Ønsker du at returnere varer indenfor fortrydelsesfristens udløb,
         bedes du udfylde returformularen (Klik her!) og maile den til os
         samt printe den ud, underskrive den og returnere den sammen
         med varene. I notatfeltet på formularen må du meget gerne også
         skrive, hvorfor du ønsker at returnere dine varer, samt hvornår
         (ugedag) vi kan forvente, at modtage returvarerne.
         Du kan også vælge at returnere dine varer personligt hos
         Odense Lavpris Tømmerhandel efter nærmere aftale
         (se under Kontakt os).
         Tilbagebetaling vil ske via overførsel til din bankkonto hurtigst
         muligt, senest 30 dage efter at vi har modtaget varerne og haft
         lejlighed til at undersøge dem.
         (se nærmere under "punkt 7" og "punkt 19").

1.12 Hvis du ønsker at reklamere over din levering
         Har du fået defekte eller fejlleverede varer og ønsker du at
         reklamere, skal dette ske til Odense Lavpris Tømmerhandel via
         mail på vores reklamationsformular (Klik her!) med angivelse af
         fakturanummer og hvilke fejl, der er tale om. Odense Lavpris
         Tømmerhandel skal kontaktes på ovennævnte måde, inden
         varerne sendes retur.
         Du må under ingen omstændigheder tage dine varer i brug, før
         reklamationen er færdigbehandlet !
         Hvis reklamationen er berettiget, hvilket vi vurderer ved varernes
         fremkomst, refunderer vi rimelige fragtomkostninger, du må
         have i forbindelse med returnering af varen. Husk altid at sende
         varen tilbage i forsvarlig emballage, og få kvittering for
         afsendelse med beløb, således at vi kan tilbagebetale dig dine
         returomkostninger.

         Bemærk - vi modtager ikke varer sendt retur pr. efterkrav
         p.g.a. reklamation !


         Du kan enten få defekte varer ombyttet, pengene tilbage eller
         afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette
         betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at
         manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug /
         opbevaring af varerne eller anden skadeforvoldende adfærd.
         Alle forbrugerkøb er omfattet af købelovens regler om 2 års
         reklamationsret. Reklamations-perioden løber for den dato du
         modtager varerne. Fejlleverancer og defekter skal meldes til
         Odense Lavpris Tømmerhandel indenfor rimelig tid efter
         modtagelse: Det er derfor vigtigt, at kontrollere varerne ved
         modtagelse eller umiddelbart før brug. Hvis der reklameres
         inden for 2 måneder efter at manglen er opdaget (indenfor
         de 2 års reklamationsret), vil reklamationen være rettidig.

1.13 Ansvarsbegrænsninger og forbehold
         Force majeure: I de tilfælde hvor rettidig eller mangelfuld
         levering hindres eller forsinkes af begivenheder udenfor
         Odense Lavpris Tømmerhandels kontrol, herunder men ikke
         begrænset til arbejdskonflikt, driftsforstyrrelser,
         transportvanskeligheder eller anden tredjemands svigt eller
         ligninde, kan Odense Lavpris Tømmerhandel ansvarsfrit
         udskyde levering eller helt eller delvist annullere ordren efter
         vores eget valg ved meddelse til vores kunder hurtigst muligt.
         Forsinkelser og fejlleverencer: Odense Lavpris Tømmerhandel
         kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser og evt.
         følgeomkostninger for dig af enhver art, som kunde grundet
         forsinkelser. Det samme gælder i tilfælde af fejlleverede eller
         defekte varer eller varer som er udgået eller i restordre fra
         Odense Lavpris Tømmerhandel.

2. Tilbud/Ordrebekræftelse


2.1 Ethvert tilbud afgives med forbehold for mellemsalg.

2.2 Sælgers aftale om levering foreligger først, når Køber har
       modtaget Sælgers skriftlige ordrebekræftelse, og kun denne
       er bindende.

2.3 Køber henvises til at følge eventuelle brugsvejledninger,
       kataloger og brochurer, der er leveret med varen, eller til selv
       at indhente fornødne oplysninger om anvendelsesområdet samt
       korrekt anvendelse for det købte.

2.4 Sælger påtager sig intet ansvar for indholdet af kataloger,
       brochurer samt øvrige informationer, herunder elektroniske
       informationer af enhver art, fra Sælgers leverandører.

2.5 Sælger påtager sig intet ansvar for eventuel vederlagsfri
       mundtlig eller skriftlig vejledning, måltagning, beregning mv.,
       som en medarbejder måtte yde i forbindelse med køb af
       Sælgers produkter.

3. Direkte leverancer af trælast

3.1 Ved direkte importerede leverancer af partier trælast og
       tømmer, uden om Sælgers lager, gælder trælastbranchens
       importkontrakters almindelige bestemmelser.
       (DANKON 2002 og lign.) Tilsvarende gælder for importeret
       krydsfiner samt plademateriale i øvrigt.

4. Priser

4.1 Priser fremgår af Sælgers til enhver tid gældende prisliste eller
       af fremsendt ordrebekræftelse. Levering sker fra Sælgers lager
       eller ab værk, med mindre andet er aftalt. Alle priser opgives
       eksklusiv fragt, emballage, moms afgifter samt eventuelt
       ekspeditionsgebyr.

4.2 Sælger er løbende berettiget til uden varsel at foretage
       prisændringer i prislister og tilbud, såfremt intet andet skriftligt
       er aftalt.

5. Betaling og sikkerhedsbestemmelser

5.1 Såfremt Køber har konto hos Sælger forfalder købesummen til
       betaling efter de for Købers konto hos Sælger gældende
       betalingsbetingelser, med mindre andet udtrykkeligt, skriftligt er
       aftalt. Købesummen forfalder til betaling regnet fra det angivne
       leveringstidspunkt jf. punkt 10.1., uanset at Købers forhold
       medfører, at levering ikke kan ske som aftalt.

5.2 I øvrige handler forfalder købesummen til betaling på det
       angivne leveringstidspunkt jf. punkt 10.1., uanset at Købers
       forhold medfører, at levering ikke kan ske som aftalt.

5.3 Såfremt Købers betaling ikke sker rettidigt, eller
       forudsætningerne for den aftalte kredit væsentligt ændres, er
       Sælger berettiget til at tilbageholde alle yderligere leverancer til
       Køber, uanset at leverancerne ikke har nogen indbyrdes
       sammenhæng.

5.4 Ved betaling efter sidste rettidige betalingsdag tilskrives
       morarenter af det forfaldne tilgodehavende inkl. Moms i
       henhold til renteloven, medmindre anden rentesats følger af
       sædvane, kutyme eller er aftalt. Tilskrevne morarenter forfalder
       til betaling omgående og betales forud for al anden gæld ved
       de løbende indbetalinger.

5.5 Sælger er til enhver tid efter aftalens indgåelse berettiget til at
       kræve betryggende sikkerhedstillelse for købesummens,
       fragtomkostningernes og øvrige omkostningers rettidige betaling.

5.6 Ved ikke rettidig betaling er Sælger berettiget til uden varsel at
       overgive sagen til advokatinkasso. Køber er pligtig til at betale de
       af advokaten fastsatte inkassoomkostninger, som kan overstige
       de beløb, som fremgår af ”Bekendtgørelse om udenretlig
       inddrivelsesomkostninger i anledning af forsinket betaling”.

6. Annullering og ændring af ordre

6.1 Køber har efter afgivelse af ordre ikke ret til ændring heri eller
       annullering heraf.

6.2 Såfremt Sælger på trods af punkt 6.1 særskilt godkender en
       annullering eller ændring, er Køber pligtig til at betale de med
       annulleringen eller ændringen forbundne omkostninger, herunder
       omkostninger til opbevaring og sikring af kvalitet og egenskaber
       samt forrentning, som følge af udskudt leveringstidspunkt.
       Ved hel eller delvis annullering er Køber videre pligtig til at
       erstatte Sælgers mistede fortjeneste.

7. Returvarer og returbar emballage

7.1 Varer modtages ikke retur.

7.2 Såfremt det på trods af punkt 7.1 aftales, at Sælger tager varer
       retur, skal varene være ubrugte, i mangelfri stand, og i original
       og ubrudt emballage. Varerne skal være fri for smuds etc. Varer,
       der er specielt  producerede og/eller hjemtaget til Køber,
       modtages dog aldrig retur.

7.3 Godkendte returvarer krediteres med fradrag af det af Sælger
       fastsatte gebyr til dækning af returneringsomkostninger og
       Sælgers salgsomkostninger.

7.4 Returbar emballage krediteres ved frankolevering i uskadt
       stand inden 3 måneder fra Sælgers levering. Kreditering
       foretages med et fradrag til dækning af slitage, håndterings-
       og fragtomkostninger m.v.

8. Vareprøver

8.1 Vareprøver viser kun farve, størrelse og kvalitet i
       almindelighed, hvorfor Sælger ikke er ansvarlig for eventuelle
       afvigelser, med mindre afvigelserne er væsentlige og for Køber
       uforudsigelige store i forhold til de foreviste vareprøver.

9. Garanti

9.1 Sælger yder ikke selvstændig garanti på vareleverancer.

9.2 Køber kan ikke overfor Sælger rejse krav i henhold til en i
       købsaftalen eller på anden måde tilsagt producentgaranti for
       en vare, idet Sælger alene videreformidler en sådan
       producentgaranti til Køber.

10. Levering

10.1 Det i ordrebekræftelsen anførte leveringstidspunkt er alene
         vejledende for Sælger, med mindre andet skriftligt er aftalt.

10.2 Såfremt der er aftalt fast leveringstidspunkt har Sælger ret til
         tidsfristforlængelse i følgende tilfælde:

         a) Force majure jf. Punkt 15

         b) Ved forsinkelse, som skyldes Sælgers leverandører,
              transportører eller øvrige tredjemænd

         c) Usædvanligt vejrlig

         d) Arbejdskonflikter uanset årsag

         e) Offentlige påbud eller forbud, som Sælger ikke burde have
              forudset ved aftalens indgåelse

10.3 Hvor der er truffet aftale om levering på Købers adresse
         eller andet af Køber anvist sted, leveres varen så nær
         brugsstedet, som en lastvogn efter chaufførens skøn kan
         kære uden fare for at køre fast eller beskadige køretøjet
         eller omgivelserne.

10.4 Køber er forpligtet til at foretage kontrol af de modtagne varer
         og stille fornødent mandskab til rådighed for aflæsning.

10.5 Såfremt Køber ikke opfylder de i punkt 10.4 anførte
         forpligtigelser, vil Sælger være berettiget, men ikke forpligtet,
         til at foretage levering med frigørende virkning på
         leveringsstedet, uanset om en repræsentant for Køber er til
         stede. Risikoen for varens undergang eller beskadigelse
         overgår til Køber ved levering. Følgeseddel eller transportørens
         køreseddel anses som dokumentation for levering.

10.6 Udgifter ved eventuel ventetid i forbindelse med aflæsning på
         Købers Adresse eller andet af Køber anvist sted dækkes af
         Køber, ligesom Køber dækker eventuelle omkostninger, der
         følger af, at Køber ikke kan modtage varerne til det aftalte
         leveringstidspunkt.

11. Reklamation ved og ansvar for forsinkelse

11.1 Køber skal reklamere skriftligt straks ved konstatering af
         forsinkelse, idet Køber ellers mister ethvert krav på grund
        af forsinkelsen.

11.2 Ved mindre forsinkelse foretages efterlevering.

11.3 I tilfælde af væsentlig forsinkelse er Køber berettiget til at
         hæve ordren Hvis der er aftalt succssiv levering, er Køber
         dog alene berettiget til at hæve den forsinkede delleverance.

11.4 Hvis Køber hæver aftalen i henhold til punkt 11.3, har han
         krav på erstatning fra Sælger for de meromkostninger, der er
         påført ham ved anskaffelse af tilsvarende vare fra anden side.
         Erstatningen kan dog ikke overstige fakturaværdien af den
         forsinkede leverance.

11.5 Køber har ikke ud over det i punkt 11.4 nævnte ret til nogen
         erstatning i anledning af Sælgers forsinkelse. Dette gælder
         uanset om Køber hæver eller fastholder købet.

12. Undersøgelsespligt og reklamation

12.1 Køber skal straks ved levering, og inden varerne tages i brug
         eller bearbejdes, gennemgå de leverede varer for at sikre sig,
         at disse er mangelfri, herunder at farve- og nuanceforskelle
         ligger inden for det acceptable.

12.2 Reklamationer over mangler, herunder mængdeafvigelse, der
         er eller burde have været konstateret ved en sådan kontrol,
         må fremsættes straks og absolut senest 8 dage efter varens
         levering på Købers plads for at kunne tages til følge. Ved øvrige
         mangler skal der reklameres straks, efter at Køber burde have
         opdaget manglen, og senest inden èt (1) år.

12.3 Såfremt varerne skal monteres eller indgå i en montage, skal
         Køber sørge for, at varerne – inden montagen påbegyndes –
         gennemgås for mangler, idet reklamation ikke kan finde sted,
         efter at montage er påbegyndt.

13. Ansvar for mangler ved salgsgenstanden

13.1 Ved rettidig reklamation over mangler jf. punkt 12.2 skal
         sælger foretage afhjælpning eller omlevering efter Sælgers
         valg.

13.2 Hvis Sælger ikke foretager afhjælpning eller omlevering,
         jf. punkt 13.1 inden rimelig tid efter, at Køber har reklameret i
         henhold til punkt 12, har Køber ret til ved skriftlig meddelelse til
         Sælger at hæve aftalen for så vidt angår den mangelfulde del
         af leverancen.

13.3 Hvis Køber hæver aftalen, har han ret til at kræve erstatning
         af Sælger for de meromkostningerm der er påført ham ved
         anskaffelse af tilsvarende vare fra anden side.

13.4 Uanset det foregående, er Sælgers erstatningsansvar for
         mangler altid begrænset til fakturaværdien af de(n)
         mangelfulde vare(r).

13.5 Sælger har intet ansvar for mangler eller for undladelse af at
         levere erstatningsvare(r) udover det i punkterne 13.3 og 13.4
         foreskrevne. Dette gælder ethvert tab, manglen måtte forårsage,
         herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske
         konsekvenstab. Denne begrænsning i Sælgers ansvar gælder
         dog ikke, hvis han har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.

13.6 Købers krav på afhjælpning, omlevering eller ophævelse
         bortfalder, såfremt leverancen ikke har været opbevaret eller
         anvendt korrekt og sædvanligt og i overensstemmelse med
         Sælgers anvisninger.

13.7 Sælger har intet ansvar for skader forårsaget af forkert og
         uhensigtsmæssigt brug af leverede varer.

14. Byggeleveranceklausul

14.1 Ved materialeleverancer til statsligt og statsstøttet byggeri
         samt til byggeri, hvorom særlig aftale om udvidelse af
         ansvarsperioden skriftligt er aftalt med Sælger, gælder desuden
         følgende regler:

14.2 Sælgers ansvar for mangler ved leverancer ophører 5 år efter
         afleveringen af det byggeri, hvori leverancen indgår.
         Ved leverancer til lager eller videresalg ophører ansvaret dog
         senest 6 år efter leveringen til Køberen.

         Såfremt det må anses som godtgjort, at et krav vedrørende
         mangler ved leverancer ikke – eller kun med stor vanskelighed –
         kan gennemføres mod Køber eller mod efterfølgende købere,
         anerkendes det, at kravet tillige kan gøres gældende direkte
         mod sælger. Også i sådanne tilfælde kan Sælger kun gøres
         ansvarlig for mangler i det omfang Sælgers egen leverance er
         mangelfuld og endvidere kun i det omfang, der følger af Sælgers
         eget kontraktforhold med køber, herunder nærværende
         almindelige salgs- og leveringsbetingelser.

         Sælger anerkender dog i alle tilfælde, at kunne sagsøges
         sammen med Køberen eller efterfølgende købere i anledning af
         parternes indbyrdes forhold.

         Sagen behandles ved Voldgiftsretten for Bygge- og
         Anlægsvirksomhed.

15. Force Majeure

15.1 I tilfælde af levering, rettidig levering eller mangelfri levering,
         hindres eller forsinkes af begivenheder udenfor Sælgers
         kontrol, herunder man ikke begrænset til arbejdskonflikt,
         driftsforstyrrelser, transportvanskeligheder eller anden
         tredjemands svigt eller lignende, kan Sælger ansvarsfrit
         udskyde levering eller helt eller delvist annullerer ordren
         efter eget valg ved meddelelse til Køber hurtigst muligt.

16. Produktansvar

16.1 Sælger er ansvarlig efter lov om produktansvar, i det omfang
         loven ufravigeligt pålægger Sælger ansvar for sådanne
         skader, og Sælgers ansvar herfor ikke lovligt måtte være
         begrænset.

         Sælger er endvidere ansvarlig for skader, som leverede
         produkter fra Sælger måtte forvolde, i det omfang
         skadeforvoldelsen skyldes udøvelse af grov uagtsomhed fra
         Sælgers side, og Sælgers ansvar herfor ikke lovligt måtte
         være begrænset.

16.2 Sælgers ansvar for produktskader er for erhvervstingskader
         begrænset til maksimum kr. 10.000.000.

16.3 I tilfælde hvor Sælger er ansvarlig for produktskader,
         jf. punkterne 16.1 og16.2, men hvor skaden også kan
         henføres til fejl begået af Køber, fordeles ansvaret efter
         graden af udvist skyld.

16.4 I det omfang Sælger måtte blive pålagt ansvar for
         produktskader i forhold til tredjemand, er Køber forpligtet til,
         at holde Sælger skadeløs for det ansvar Sælger måtte blive
         pålagt, og som er videregående end Sælgers ansvar efter
         ovenstående bestemmelser.

         Køber er forpligtet til at lade sig sagsøge/indklage ved
         samme domstol/voldgift som behandler erstatningskrav mod
         Sælger fra tredjemand i anledning af produkter leveret af
         Sælger via Køber til tredjemand.

         Sælger hæfter aldrig for driftstab, avancetab eller andet
          indirekte tab.

17. Almindelig ansvarsbegrænsning og transport i krav mod
       sælgers leverandører


17.1 Sælger ansvar kan ikke – uanset eventuel påvist uagtsomhed
         – omfatte dagbøder, driftstab, tidstab eller andet indirekte tab,
         hvad enten ansvaret måtte støttes på almindelige
         erstatningsregler eller – grundlag.

17.2 I det tilfælde, hvor Sælgers leverandør eller anden tredjemand
         har et ansvar over for Sælger for forsinkelser eller mangler,
         vil Sælger være indstillet på at give Køber transport i Sælgers
         krav mod leverandøren eller tredjemand.

18. Tvister

18.1 Enhver tvist, der måtte opstå mellem parterne skal afgøres
         med voldgift, medmindre Sælger bestemmer, at tvisten skal
         afgøres ved de ordinære domstole.

18.2 Skal sagen afgøres ved voldsgift, skal voldgiftsretten
         etableres efter reglerne i § 47 i ”Almindelige Betingelser for
         Arbejder og Leverancer i Bygge – og
         anlægsvirksomhed” (Herefter AB 92).

18.3 Syn og skøn skal etableres efter reglerne i §45 i AB 92.

18.4 Skal sagen afgøres ved de ordinære domstole, skal sagen
         anlægges ved Sælgers hovedkontors værneting uden hensyn
         til, hvor Køber bor eller opholder sig.

19. Annullering af allerede indgået og betalt ordre

19.1 Allerede accepteret ordre der er blevet indbetalt på vores
         konto af kunde fratrækkes 20% af købsværdien.




Se vores billige priser på terassebræder
 Vis mere   Tip en ven om denne vare

 
 

 

Dansk Søm Import A/S, Lumbyvej 75, 5000 Odense C - Tlf. 66 18 41 20 - Mail: dsi@olt.dk